piątek, 27 listopada 2015

Content marketing - nowy rozdział w planowaniu kampanii?

Ostatnio dość sporo mówi się o content marketingu - który ma zrewolucjonizować media społecznościowe i dla wielu firm otworzyć nowe możliwości w dziedzinie reklamy swoich produktów. Content marketing, to nic innego jak sprawne zarządzanie zawartością przydatnych od strony kampanii stron (czy to na facebooku, czy na serwisie blogowym). Co istotne, marketing treści jest jedynym rodzaju marketingu, który tak bardzo angażuje zarówno nadawcę jak i odbiorcę. Dziś, przyjrzymy się nieco bliżej temu zjawisku i zastanowimy się nad jego sktecznością.

Jednym z najbardziej znanych przykładów content marketingu, było wykonanie zdjęcia przez Ellen DeGeneres podczas ubiegłorocznej gali oscarowej.

Źródło: http://www.twitter.com

Z pozoru selfie jak selfie chciałoby się rzec. Wiele zadowolonych i znanych twarzy w jednym miejscu, zdaje się nie pozornie wyłącznie dzielić się z nami pozytywną enegią. Jak się okazuje jednak.. to element kampanii reklamowej samsunga. Firma w ten sposób, chciała zakomunikować swoim potencjalnym nabywcom, że jest wszędzie tam gdzie dzieje się coś wartego uwagi, oraz jest nośnikiem pozytywnej energii w ogólnym tego słowa znaczeniu. Pomysł bardz trafiony, zwłaszcza że reklama produktu nie jest w tym przypadku bardzo nachalna, jest tylko elementem całego przedwsięwzięcia. Plus za kreatywność!

Źródło: https://i.ytimg.com/vi/IJNR2EpS0jw/maxresdefault.jpg'

Kolejnym przykładem świetnej kampanii contentowej, Dumb ways to die to przykład kampanii społecznej która z powodzeniem wykorzystała połączenie kreatywnego pomysłu z atrakcyjną formą przekazu. Elementem kampanii były wykonane z humorem animacje, które miały widza uświadomić o tym jak bardzo ważną wartością jest życie i czym kończy się brak poszanowania dla niego. Miło się patrzy, miło się słucha, a przekaz rzeczywiście daje trochę do myślenia.

W Japonii content marketing cieszy się tak wielkim zaintresowaniem, że w Tokio co roku odbywa się uroczysta gala, mająca na celu zapoznać odbiorców i nadawców ciekawymi formami content marketingu oraz zapoznać z przykładami, które okazały się bardzo ciekawe i skuteczne w planowaniu kampanii.

Źródło: http://www.reedexpo.co.jp/

Popularność content marketingu, może wskazywać o konieczności poszukiwania nowych kanałów komunikacji pomiędzy nadawcą, a odbiorcą komunikatu reklamowego. Być może rzeczywiście, zaczęliśmy być znudzeni nachalnymi reklamami nadawanymi aż do znudzenia? Przytoczone przykłady wskazują na to, że content marketing jako forma angażująca obie strony, może stać się receptą na udaną kampanię. Nie tylko ze wzgledu na atrakcyjną formę, ale także ze względu na możliwość zaangażowania odbiorcy.

2 komentarze:

  1. A jakie są efekty kampanii marketingowej w google adwords? Posiadam sklep internetowy, jest on aktualnie pozycjonowany jednak przymierzam się także do innych form reklamy jak własnie Google Adwords oraz rozbudowany profil w Social media.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja myślę, że content marketing to bardzo dobre rozwiązanie dla firm, które chcą pozostać w stałym kontakcie z klientem. Dodatkowo wszystkie działania prowokują do reakcji ze strony klienta i tak tworzy się stała więź, która może występować w formie reklamy. Przeczytajcie sobie o tym np. na stronie https://fabrykamarketingu.pl/content-marketing/

    OdpowiedzUsuń