Najistotniejszą funkcją jest funkcja zabezpieczająca. Ma ona zabezpieczyć produkt przed zniszczeniem, ułatwić jego magazynowanie i transpor oraz zapewnić wygodę w użytkowaniu. Funkcja informacyjna ma na celu zaróznajomić użytkownika z zawartością opakowania oraz wyróżnić i zidentyfikować produkt w ofercie asortymentowej. Jak szybko zaobserwujemy to na opakowaniach choćby żywności - często mija się to z prawdą. Na przykład...
Źródło: http://az809444.vo.msecnd.net/image/654071/636x380/0/654071
... na upartego moglibyśmy produkt zareklamować, bowiem w środku nie znajdziemy ani ciastek, ani malin ;) Najbardziej interesującą nas funkcją jest oczywiście - funkcja promocyjna. Atrakcyjnie opakowany produkt jest sprzedawany częściej i uważany za bardziej wartościowy. Co więcej, szybciej wywołuje chęć zakupienia produktu i stymuluje sprzedaż.
W Europie opakowanie produktu miało związek głównie z jego ochroną, łatwiejszą eksploatacją i dystrybucją. Obecnie stawia się głównie na dwie pozostałe z funkcji. Teoretycznie... ;)
Źródło: http://www.comeonilene.com/wp-content/uploads/2012/01/kitkit10.jpg
Źródło: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/1e/30/3d/1e303d26fe525f5ab5b84d3d21db6d18.jpg
Z pewnością uderza duża ilość "opakowań w opakowaniach", ciekawych form i relacji między opakowaniem większym i mniejszym. Jak w Polsce uwarunkowania kulturowe mogłyby wpływać na opakowania produktów? To pytanie dla Was... ;)
*zdjęcia pochodzą z boredpanda.com
0 komentarze:
Prześlij komentarz