piątek, 29 maja 2015

Przestrzeń w reklamie ambientowej

Reklama ambientowa to moim zdaniem jedna z najciekawszych form reklamy. Jej początki sięgają końca lat 90', kiedy to po raz pierwszy określenie ambient media znalazło swoje zastosowanie w brytyjskim żargonie dziennikarskim. Niestandardowość działań promocyjnych doczekała się więc własnej terminologii. W takich działaniach dużą rolę gra zazwyczaj przestrzeń (i jej aktywne wykorzystywanie), interaktywność i przede wszystkim - kreatywna twórczość. A twórczość w reklamie to coś, co warte jest odpowiedniej uwagi. W jaki sposób więc może być wykorzystywana przestrzeń w reklamie? O tym poniżej.

Źródło: http://adsoftheworld.com/sites/default/files/styles/media_retina/public/images/kagatani.jpg?itok=PfoN4ilT

Powyżej przykład reklamy wykorzystujących właściwości windy. Przy otwieraniu, chomar "rozcina" się dzięki "nożowi" wewnątrz. Jak na reklamę noży (Kagatami), o których niezawodność najbardziej chodzi jest to chwyt dość ciekawy i trafiony.

Co znajduje się w pralce?
Źródło: http://killboard.blox.pl/resource/1869099360_dd54673cb5.jpg

Kampania reklamowa z 2005 roku, objęła terenem całe Niemcy. Jej celem było wypromowanie...agencji pracy. Hasło przewodnie głosiło, że życie jest zbyt krótkie na to, aby robić to czego nie lubimy. Pomysł moim zdaniem bardzo trafiony, Wykorzystano w kreatywny sposób standardowe elementy urządzeń, aby nadać im nowy wymiar. Podobne zdjęcia znajdowały się również a automatach do kawy, czy bankomatach. Osoby w nich siedzące były przedstawione dramatycznie, a ich praca wcale nie wydawała się przyjemna. I właśnie o to chodziło! Lekarstwem na zło w tym przypadku jest oczywiście reklamująca się agencja...;) Może ludzie którzy myślą, że w tych maszynach ktoś naprawdę siedzi i pracuje mieli trochę racji ;)


Źródło: http://www.corporate-eye.com/main/wp-content/uploads/2011/01/caribou-coffee-bus-stop.jpg

Kolejna kreacja, tym razem od Caribou Coffee. Ciekawa aranżacja dla przystanku autobusowego. Element "ogrzewający" kanapki, z pewnością przykuwa uwagę, a stanie na przystanku nie jest już aż tak nudne jak dotychczas. Zawsze można próbować coś upiec ;)

Jak możemy wnioskować po powyższych przykładach, reklama ambientowa może mieć niezwykle różne i ciekawe formy. Szczerze mówiąc, w tym przypadku reklama nie jest zbyt natarczywa. Poza nakłanianiem, spełnia dodatkową funkcję - dodaje przestrzeni plastyczności, a zwykłym elementom nadaje dodatkowe funkcje.

Co sądzicie o wykorzystywaniu przestrzeni przez reklamy ambientowe? Razi Was to, czy raczej cieszy? Jakie są wasze ulubione? Dzielcie się swoimi opiniami, jeśli macie coś do dodania w tym temacie ;)

3 komentarze:

  1. Mnie to raczej interesuje inna forma reklamy, ponieważ bardzo chętnie zdecydowałabym się na influencer marketing, o którym bardzo dużo przeczytałam na stronie http://www.pracownikok.pl/influencer-marketing-rozwiazanie-tylko-dla-najwiekszych/ Koniecznie sprawdźcie sobie u nich, w jaki sposób to wszystko się prezentuje.

    OdpowiedzUsuń
  2. W sumie ja się taką reklamą jeszcze nie zajmowałam ale niedawno zwróciłam uwagę na powiadomienia push. Zresztą po przeczytaniu wpisu https://push-ad.com/blog/notyfikacje-web-push-maja-najwyzszy-poziom-ctr-w-mediach/ wiem już również, jak bardzo wysoki poziom CTR mają tego typu notyfikacje.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ogólnie same gadżety reklamowe są bardzo fajną sprawą i ja jestem zdania, że nadal wizytówki firmowe również są bardzo skuteczne. Tym bardziej polecam każdemu zapoznanie się z wpisem https://e-chelmno.pl/pl/663_materialy_partnera/64687_wizytowka-co-powinna-zawierac-zeby-byc-skuteczna.html co zrobić aby wizytówka była nadal skuteczna.

    OdpowiedzUsuń