piątek, 5 czerwca 2015

Senior jako odbiorca reklamy

Przyzwyczailiśmy się do tego, że w reklamach widzimy zawsze pełnych życia młodych ludzi, nie bojących się wyzwań i mających zarówno wyszukane smaki jak i pełne portfele. Jeśli chodzi o produkty i usługi adresowane do osób starszych, jest ich znacznie mniej, lecz powoli tendencja ta podlega odwrócenia. To zrozumiałe, że w społeczeństwach starzejących się osób starszych przybywa, więc dobrym posunięciem jest rozpoczęcie tworzenia i adresowania usług bezpośrednio do nich. Które firmy i z jakimi produktami zwracają się do osób starszych?

W Polsce są to zdecydowanie banki. Ilość pożyczek, kredytów i ułatwień dotyczących korzystania z konta jest naprawdę spora. Wiele banków posiada oferty typu "50+" adresowane właśnie do tej grupy. Dlaczego właśnie banki? Po pierwsze, z pewnością trudno przekonać osoby starsze do korzystania z ich usług. Wiele starszych osób nadal żyje w przeświadczeniu, że lepiej pieniądze schować pod poduszkę albo do słoika. 


Ostatnimi czasy, jedną z najczęściej pojawiającą się w kontekście ułatwień dla seniorów, są reklamy usług pożyczkowych Wonga. Kreacje opatrzone kukiełkowymi postaciami i lekkim poczuciem humoru, z pewnością w jakimś stopniu trafią do określonego targetu. Podkreślana jest tu łatwość dostępności usługi i brak katastrofalnych konsekwencji. Jest to z pewnością dobry sposób na to, aby zachęcić osoby starsze do spełniania swoich marzeń i braku obawy przed korzystaniem z usług bankowych.

W Polsce, ułatwienia oferują również supermarkety. Na przykład, po ukończeniu 60 roku życia w supermarketach Carrefour można wyrobić kartę seniora, dzięki której można uzyskać zniżki. Jest to zdecydowanie dobry pomysł by zachęcić seniorów do wyboru określonego supermarketu. Zwłaszcza, że dość często właśnie ta grupa odbiorców bywa odpowiedzialna na zakupy dla całej zabieganej rodziny. Jak widać, nawet w Polsce zaczyna być dostrzegany zarówno demograficzny problem, jak i rynek osób starszych. Z pewnością, za bankami i supermarketami pojawią się i inne firmy oferujące ułatwienia i coraz to ciekawsze rozwiązania. Skąd ta pewność? Tak jest już w najszybciej starzejącym się społeczeństwie świata - Japonii.

Co myślicie o seniorach w reklamie? Czy ten rynek rzeczywiście ma przed sobą świetlaną przyszłość? Czy życie osób starszych może zmienić się przez sposób w jaki będzie kreowany w reklamach? Piszcie!


0 komentarze:

Prześlij komentarz