http://image.rakuten.co.jp/premium-deli/cabinet/hrk113.jpg
Oto jeden z takich produktów. Japończycy kiełbasę znają pod postacią tej niemieckiej, u siebie mają zupełnie inne zwyczaje i sposoby przygotowywania mięsa. Wypuszczenie na rynek naszej swojskiej, dobrej, polskiej kiełbasy jest dość hmm... ryzykowne. Ale też na swój sposób ciekawe. Szczerze mówiąc, to nie wiem kim jest Paulina i co ma związanego z kiełbasą (??) oraz nie pomyślałabym żeby podać ją w taki sposób jak na zdjęciu (plus ta tekturowa tabliczka!). Nie wiem jak dla Was, do mnie taki przekaz średnio by trafił. Jeżeli też tak macie, to świetnie! To znak, że udało się znaleźć coś, co zupełnie różni estetykę jedzenia w obu krajach.
A teraz spróbujmy zobaczyć, jak w Polsce reklamuje się japońskie produkty żywnościowe.
Źródło http://kulinarnapiniata.pl/wp-content/uploads/2013/05/130502_SushiWeek_558x293.jpg
Na pierwszy rzut oka, wygląda to wszystko bardzo po japońsku. Można wręcz odnieść wrażenie, że potrawa jest na tyle egzotyczna, że zainteresuje już samym swoim widokiem. Wszystko jest zaprezentowane bardzo estetycznie z elementami charakterystycznymi dla tamtejszej kultury.Można też odnieść wrażenie, że o ile w japońskich reklamach produkty pokazane są raczej w skromnej ilości, u nas panuje raczej przepych.
Źródło: http://blogimg.goo.ne.jp/user_image/01/97/16754ac0d3f9af09067c592f86daf2c5.png
Dla porwnania, powyej reklama japońska. Ten sam produkt, również stawia się tutaj na duży wybór, lecz zdaje się że każdemu z produktów jest poświęcona dużo większa uwaga, w porównaniu do tego co widzimy na zdjęciach w Polsce.
Podsumowując, nie da się ukryć że widać tu istotne różnice. Jedną z zasadniczych jst fakt, że o ile w Polsce wszystko co obce nas zaciekawi i nie trzeba za bardzo zmieniać sposobu prezentacji danego wyrobu, o tyle w Japonii trzeba póbować jedzenie reklamować w sposób w jaki znają je Japończycy.
Jakieś przemyślenia? Piszcie!
Piękne obrazki zawsze zachęcają do spróbowania danej rzeczy :) Reklamować się też warto w sieci i dobrym sposobem jest marketing szeptany. Ja tutaj to zostało opisane http://i-content.pl/ jest on skuteczną metodą na kampanie edukacyjne oraz służy do budowania świadomości marki co zawsze przekłada się pozytywnie na wyniki sprzedażowe
OdpowiedzUsuń