Teraz Polska!
Obecnie w krajobrazie miejskim upstrzonym prostokątami nawołującymi nas do kupna nowego proszku do prania, czy zachwycenia się smakiem pomarańczy w okazyjnej cenie, możemy znaleźć i te, zachęcające nas do wybrania się w dotąd nieznane nam regiony Polski. Sposoby aby nas do tego przekonać, są mniej lub bardziej ciekawe.
Tajemniczy Dolny Śląsk
Źródło: http://jaceklipski.pl/wp-content/uploads/2013/05/baner_01.jpg
Wielkopolska – wielka historia, wielka przygoda
LUB Lubelskie
Źródło: http://ttg.com.pl/wp-content/uploads/2014/04/lub-lubelskie-cityboard.jpg
O Lubelszczyźnie napisać wiele nie mogę, albowiem jest to dla mnie region zupełnie tajemniczy, aczkolwiek sposób i intenstywność w jaki w ostatnim czasie pojawia się ona w miejskim krajobrazie, z pewnością stanowi zachętę oraz budzi ciekawość odbiorcy. Nie da się ukryć, że zabieg językowy stosowany w sloganie, daje poczucie iż rejon ten jest niezwykle przyjazny, nawet kolorystyka billboard’ow dodaje kolorytu miejskiej szarości.
Czy skuteczne?
Na przykładzie danych z Dolnego Śląska, można przekonać się, iż tego typu kampanie są jednak skuteczne. Pierwsza część kampanii, miała na celu zwiększenie ruchu turystycznego w regionie. W miejscach które pokazano w spotach reklamowych, zaobserwowano 30-40% większą liczbę turystów w stosunku do roku ubiegłego, w Zamku Książ ruch turystyczny wzróśł o 11%1. Wyniki kampanii mogą swiadczyć nie tylko o jej skuteczności, ale także o coraz bardziej rosnącym zainteresowaniem Polaków tym co ciekawe i piękne w Polsce. A Wy, gdzie chętnie wybralibyście się, oraz jak zareklamowali byście swój region?
Dane liczbowe pochodzą z: http://marketingmiejsca.com.pl/marketing-terytorialny
Dobrze przeprowadzona kampania zawsze zwiększa szansę na odniesienie sukcesu, to niezaprzeczalny fakt. Teraz tym bardziej, kiedy nie mamy do dyspozycji tylko media klasyczne, ale także internet to jest łatwiejszy dostęp do potencjalnych klientów i łatwiej dzielić się treściami. Jednak pamiętać trzeba, że nie każdy rodzaj reklamy sprawdzi się w każdym przypadku, można o tym poczytać na: http://adrenalinemd.pl/ . Konieczne jest odpowiednie dopasowanie narzędzi do sytuacji na rynku, konkurencji itd.
OdpowiedzUsuńJa dopiero co jestem na samym początku nauki o marketingu, ale staram się czytać sporo. Bardzo podoba mi się to co napisano w https://push-ad.com/blog/cpc-cpm-cpl-cpa-cps-podstawowe-pojecia-marketingowca/ i uważam, że takie podstawowe pojęcia powinny być jak najbardziej znane.
OdpowiedzUsuń