piątek, 28 sierpnia 2015

Okładki polskich gazet - czym do nas przemawiają?

Czym kierujesz się kupując gazetę? Jej tytułem, zawartością, a może... okładką? To właśnie ta ostatnia skupia na sobie nasz wzrok i jest elementem decydującym o zakupie w wielu przypadkach. To właśnie na pierwszą stronę trafiają wszystkie szokujące nagłówki, budzące sensację ilustracje, czy najświeższe informacje. Krótki i subiektywny przegląd poniżej.

Źródło: http://jedynki.press.pl/2015-09-12/spgw.jpg

Typowa okładka dziennika. Jedna z informacji "góruje nad resztą". Układ blokowy. Jak widać, w tym wydaniu pojawiła się również reklama Lotto w prawym górnym rogu, oraz Dieta dla aktywnych (coraz częstszy widok wszędzie). Jedna informacja jest ważniejsza od innych (ta która zajmuje najwięcej miejsca rzecz jasna), jednak pojawiają się też inne będące również zdaniem wydawcy istotne. Okładki tego typu raczej nie epatują kontrowersyjnymi obrazami. Mają nam dać ogólny pogląd na to, co dzieje się w świecie. Większość z dzienników regionalnych ma na tyle wyrobioną markę, że nie musi "atakować" nas pierwszą stroną. Naszym zdaniem, priorytetem dzienników regionalnych są przede wszystkim - informacje. 

Źródło: http://puu.sh/jKoe2/de288fe53f.jpg

Wśród dzienników ogólnopolskich, zdarzają się i takie okładki jak ta powyżej. Jest mocny tytuł i budzące kontrowersje zdjęcie. Są emocje, dużo ogólników (jaki obcy człowiek? Jakiej płci? Ile miał lat? Co komu zrobił? - brak konkretów), no i wszystko to co może poruszać i nakłonić nas do zakupu. Fakt będący lustrzanym odbiciem niemieckiego Bild'a, święci triumfy wśród wielbicieli sensacji. Okładka zamieszczona powyżej, wywołała wiele kontrowersji wśród różnych środowisk. To jednak wcale nie stanowi przeszkody, a wręcz przeciwnie - każdy będzie chciał zobaczyć tę okładkę i dowiedzieć się dlaczego wywołała takie emocje, A wydanie złotówki z groszami, to nie jest jakiś wielki problem...

Źródło: http://miesieczniki.press.pl/2015-08-20/foto_kurier.jpg

Okładki czasopism branżowych, to chyba jedne z najbardziej interesujących, Tutaj już nikt nie szuka sensacji, target jest łatwo sprecyzowany a treść wcale nie musi sprzecznych emocji, żeby ktoś takie czasopismo kupił. Zdecydowanie - jedne z najładniejszych okładek.
Źródło: https://srebrzysta.files.wordpress.com/2013/10/kuchnia_10_2013.jpg

No, zawsze możemy przyjąć, ze to właśnie ta estetyka ma za zadanie nas do kupna zachęcić...;))

Źródło: http://www.swiatobrazu.pl/zdjecie/artykuly/290229/gala-mucha.jpg

No i ten ostatni typ, który zawsze budzi najwięcej komentarzy. Czasopisma plotkarskie. Na pierwszych okładkach wszyscy wyglądają perfekcyjnie! Żadnych zmarszczek mimo wieku 50 lat, żadnych niedoskonałości, ogólnie można by odnieść wrażenie, że wszyscy są tacy idealni (z wyjątkiem nas oczywiście)! Tematy też raczej nie porywają, ale chyba właśnie o to w tych pismach chodzi, O celebrowanie celebrytów.


Jak widać, jest kilka sposobów za pomocą których okładki do nas przemawiają.  Jednak ostateczny wybór należy do nas. Mamy w czym wybierać, a najważniejsze jest jednak to, aby nie dać się zwariować ;)

0 komentarze:

Prześlij komentarz