Jesteś tym, co jesz
Źródło: http://admonkey.pl/wp-content/uploads/2015/09/ad_sprs_burger.jpg
Mocna kampania społeczna, skierowana do kobiet. Agencja Paim (Brazylia), zdecydowała się na uświadomienie matkom jak dużą rolę odgrywają one w kształtowaniu nawyków żywieniowych swoich dzieci. Na naszym podwórku dużym echem odbiła się sprawa związana z asortymentem sklepików szkolnych - zakazano sprzedaży produktów mogących powodować otyłość u dzieci (drożdżówki też znalazły się na liście!). Czy nie łatwiej byłoby przemówić takim obrazkiem, jaki widzimy powyżej?
Czy wiesz co jesz?
Źródło: http://serwer1441659.home.pl/kampaniespoleczne.pl/images/zdjecia/th_470/3c/zdjecie_20150814115911_487.jpg
Zadaniem kampanii z ramienia Emirates Eniromental Group jest uświadomienie nam, że nie zawsze zdajemy sobie sprawę z tego co trafia na nasz talerz. Minimalistyczny plakat przedstawia dobrze nam znane i święcące na bankietach (i innych uroczystościach) sushi, Wystarczy przyjrzeć mu się chwilę dłużej, aby spostrzec że coś jest tu nie tak. Zamiast nori, ryż i inne komponenty zwinięte są za pomocą różnego rodzaju plastikowych odpadów. Co ma nam to uświadamiać? Zdaniem twórców kampanii, tak może wyglądać egzotyczna potrawa jeżeli nadal do morza będą trafiały odpady. Pośrednio, jest w tym trochę racji.
Kto zatrudni misia?
Źródło: http://serwer1441659.home.pl/kampaniespoleczne.pl/images/zdjecia/th_470/87/zdjecie_20150703122357_635.jpg
Taki obraz bez wątpienia kojarzy się z dziećmi. Ma kojarzyć się z tymi, które zmuszane są do niewolniczej pracy. Bez wątpienia jest to spory problem w skali świata. W Polsce, problem ten praktycznie nie istnieje i nie spotykamy się z nim na co dzień, aczkolwiek są miejsca na świecie gdzie tak niedopuszczalne procedury są na porządku dziennym (polecam obejrzeć Chiny w kolorze blue). Obraz w przypadku tej kampanii ma raczej symboliczną rolę. Hasło Childhood ends when work begins (dzieciństwo kończy się tam, gdzie zaczyna się praca), jest z pewnością dużo bardziej dosadne w połączeniu z takim obrazem.
Czy prowadzisz się dobrze?
Źródło: http://bi.gazeta.pl/im/a9/c8/10/z17600169Q,Kampania-dla-Terre-des-Femmes---Nie-oceniaj-kobiet.jpg
Jeżeli masz co do tego wątpliwości, zdaniem studentów z Miami Ad School Euope w Hamburgu wystarczy, że zmierzysz linijką ilość odkrywanego ciała. Dość odważna kampania skierowana do kobiet. Teoretyczne ma przeciwdziałać aktom seksualnej przemocy wobec nich. W praktyce - no cóż. Dobrze wiemy, że nie zawsze prowokacja ściąga najgorsze nieszczęścia. Bądź co bądź, daje to jednak do myślenia. Nie zawsze zdajemy sobie sprawę z tego, że zbyt kuse ubranie może przyciągać wzrok. Również ten niepożądany,
Do tematu pewnie jeszcze nie raz powrócimy, Głównie ze względu na to, że kampanie społeczne są bardzo trudne do realizacji co skłania do bardziej kreatywnego myślenia. Nie lada wyzwaniem jest stworzenie poruszającego obrazu który zostanie z nami na dłużej i nakłoni do myślenia. Jak widać na przykładach powyżej - nie jest to jednak niemożliwe.
Ten komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńSiła obrazu najbardziej kojarzy mi się z tradycyjną telewizyjną reklamą. Moim zdaniem teraz bardzo skuteczny jest marketing internetowy i na tym powinniśmy się skupiać. Całościowo zdecydowanie najlepiej zacząć jest od audytu SEO http://www.bielsko.biala.pl/firmy/porady/751/audyt-czyli-sposob-na-sukces aby dopiero później zacząć właściwe działania.
OdpowiedzUsuńPozycjonowanie sklepów internetowych jest nadal bardzo trafnym sposobem na zwiększenie klientów i ruchu w wyszukiwarce Google. Osobiście bardzo chętnie studiuję artykuły pozycjonerskie w http://www.dccomp.pl/o-pozycjonowaniu-stron-slow-kilka/ i jestem bardzo z nich zadowolona. Należy mieć na uwadze, iż w zestaw pozycjonowania witryn wchodzi mnóstwo czynników które muszą współpracować wspólnie ze sobą.
OdpowiedzUsuńJestem pod wrażeniem. Bardzo ciekawie napisany artykuł.
OdpowiedzUsuńFajnie wyczerpany teamt.
OdpowiedzUsuńCiekawy artykuł. Pozdrawiam.
OdpowiedzUsuń