piątek, 4 września 2015

5 złotych zasad marketingu

Zapewne wielu z Was codziennie spotyka się z różnymi formami marketingu. Czy to w przypadku kupna samochodu, czy wynajmu mieszkania - wiele sytuacji życiowych zmusza nas do tego, aby poznać marketing zarówno z tej dobrej jak i złej strony. Na podstawie powyższych sytuacji, postanowiliśmy przygotować 5 złotych zasad marketingu - których przestrzeganie gwarantuje przynajmniej to, że druga strona nie będzie miała ochoty po kilku słowach skoczyć nam do gardła...;)


1. Nie kłam.
Wydaje się to niby oczywiste, a jednak... Prosta sytuacja, choćby kupno samochodu. Sprzedawca zapewnia Cię, że wszystko jest jak w najlepszym porządku. Zero dodatkowych opłat, samochód praktycznie w ogóle nie używany. Przecież czekał tylko na Ciebie! Gdy zawozisz auto na przegląd, szybko okazuje się że zostałeś okłamany. W tym aucie nic nie jest tak jak być powinno! I co, poleciłbyś komuś takiego sprzedawcę?

2. Poznaj produkt który sprzedajesz
Gdy sprzedajesz więcej niż jeden, bądź na to przygotowany! Często niestety bywa tak, że gdy dzwonimy w sprawie choćby wynajmu mieszkania, tajemniczy agent pyta o które chodzi, bo on nie wie... Adres i liczba pokoi często nie pomaga. Skoro on nie wie co sprzedaje to jaką ja mam pewność że dostanę to czego potrzebuję?

3. Bądź precyzyjny
Pisząc w ogłoszeniu, że mieszkanie jest 15 minut od centrum najlepiej to doprecyzuj. Dla jednego to będzie pieszo, dla innego samochodem, jeszcze inny pomyśli że chodzi o rower. A, i pisząc 3 pokoje spodziewaj się, że osoba po drugiej stronie będzie chciała zobaczyć 3 pokoje. A nie pokój, przedpokój i salon z aneksem kuchennym! Poza tym, dokładnie precyzując to co chcesz sprzedać bądź zareklamować, odrzucisz tzw. zbędny target. Przyjdą tylko ci naprawdę zainteresowani tym co chcesz sprzedać.

4. Licz się z kosztami
No cóż, żeby osiągnąć jakiś zysk trzeba i ponieść koszty. Jeżeli chcesz dobrej jakości reklamy, nie łudź się że filmik nakręcony słabej jakości kamerą (np. z telefonu), czy plakat przygotowany po najniższej linii oporu (np. w paincie;)) dorówna wysokonakładowej reklamie.  I nie wspomagaj się myślami typu : przecież nikt nie zauważy... Otóż, jesteś w błędzie. 90% osób to zauważy i nie będzie widziało powodu w tym, żeby Cię o tym informować.

5. Bądź oryginalny
Nie chodzi tu oczywiście o to, abyś na każdym kroku był zmuszony wymyślić idee mające zaskoczyć cały świat, Przede wszystkim chodzi o to, aby nie powielać cudzych schematów! Dziś internet (a głównie funkcjonująca w nim społeczność), jest niezwykle niebezpieczną i czujną bestią! Co z tego, że inspirowałeś się indyjską czy chińską reklamą. Oni to znajdą. I posądzą Cię o oszustwo i złodziejstwo. Zresztą, prawdopodobieństwo że zrozumiesz kontekst kulturowy i to na czym tak naprawdę polegała idea, może być znikome... (no chyba, że jesteś kulturoznawcą;)). W każdym razie, kopią czyjejś idei wiele nie zyskasz, ale jeżeli będziesz potrafił uczynić z niej inspirację do zupełnie nowej idei, to co innego ;)


14 komentarze:

  1. Ja, dodałbym jeszcze jedną: jeśli nie chcesz czekać na efekty pozycjonowania w wyszukiwarce Google, zdecyduj się na reklamę kontekstową, która przynosi podobne efekty i to natychmiastowe. Jedną z firm, która się z niej specjalizuje jest https://fabrykamarketingu.pl/kampanie-sem/ - Google Adwords nie ma przed nią tajemnic!

    OdpowiedzUsuń
  2. Marketing jest nam bardzo potrzebny jeśli prowadzimy sklep internetowy. Jednak ja zaczęłam i tak do tego, aby płatności internetowe https://www.cashbill.pl/platnosci/ były na pierwszym miejscu pod kątem wdrażania.

    OdpowiedzUsuń
  3. Najważniejsze - moim zdaniem - jest to, aby marketing powierzyć profesjonalnej firmie ((w szczególności, jeśli nie mamy o nim zielonego pojęcia). Nie sztuką jest bowiem roztrwonić cały budżet, a maksymalnie go wykorzystać. Na rynku nie brakuje firm wyspecjalizowanych w świadczeniu usług marketingowych. Zalicza się do nich między innymi www.adnext.pl/.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeżeli chodzi o marketing, to warto jest wykorzystać wszystkie dostępne metody promocji i nie ograniczać się do jednego kanału reklamy. Nawet zwykła pieczątka może być miejscem na dodatkową reklamę naszego biznesu. Pieczątki https://www.maxsc.com.pl/pieczatki-2/ w cale nie muszą być zwykłym wymogiem formalnym, lecz także dodatkowym narzędziem do umieszczenia pewnych elementów promocyjnych np. logo firmy, czy informacji o dostępnych metodach kontaktu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dodałbym do tego - dbaj o jakość swoich produktów.Na przykład w kwestii flag masztowych, które są bardzo ważnym elementem marketingowym wielu firm - https://agencja-display.pl/flagi-masztowe.

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetnie napisane i proszę o więcej takich artykułów.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawie napisane. Jestem pod wielkim wrażaniem.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Osobiście jeszcze nigdy się nad tym aż tak głęboko nie zastanawiałem, ale na pewno dobrze przeprowadzona kampania marketingowa jest w stanie wnieść bardzo dużo do naszej firmy. Mnie zaciekawiło to co opisano w http://www.pracownikok.pl/influencer-marketing-rozwiazanie-tylko-dla-najwiekszych/ czyli influencer marketing.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ciekawie to zostało opisane.

    OdpowiedzUsuń
  11. Faktycznie jeśli chodzi o marketing to na pewno trzeba się trzymać ustalonych zasad. Ja jeszcze niedawno czytałem na stronie https://push-ad.com/blog/jak-wplywac-na-doswiadczenie-klienta-za-pomoca-automatyzacji-marketingu/ o tym jak można wpłynąć na klienta poprzez marketing automation.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja również jestem zdania, że jeśli chodzi o sam marketing to bardzo fajnie rozwija się on w sieci. Jednym z kanałów na pewno jest pozycjonowanie. Nawet czytałem o tym niedawno na stronie https://marketingibiznes.pl/seosem/co-to-jest-seo-czyli-o-strategicznym-rozwoju-marki-w-sieci/ i faktycznie SEO ma wielki wpływ na budowanie marki.

    OdpowiedzUsuń
  13. Dodam jeszcze do naszej dyskusji, że nie można zapominać o klientach z rynku lokalnego, którzy na przykład nie korzystają z sieci. Ich można pozyskać za pośrednictwem np. citylighty https://www.znajdzreklame.pl/citylighty , jest to bardzo ciekawa i wzbudzająca zainteresowanie reklama, dlatego warto w nią zainwestować

    OdpowiedzUsuń
  14. W pełni się zgadzam z tymi 5 punktami - przede wszystkim oryginalność pomaga sprzedać produkt, który ogólnodostępny przestaje się wyróżniać - np. Tworzenie stron internetowych usługa, którą dostaniesz wszędzie, przez co trzeba się nagimnastykować, aby pozyskać klienta.

    OdpowiedzUsuń